Dieses Jobangebot ist archiviert und steht nicht mehr zur Verfügung.
Vakante Jobangebote finden Sie unter Projekte.

Tech / Hessen: Techniker (m/w)

Eingestellt von GECO Deutchland GmbH aus Hamburg

Gesuchte Skills: Client, Support, Network

Projektbeschreibung

Für einen unserer Kunden suche ich derzeit EINEN freiberuflichen Mitarbeiter, der die nachfolgenden Anforderungen erfüllt:

RAHMENPARAMETER:

- polizeiliches Führungszeugnis erforderlich
- Bereitschaft zu einer Sicherheitsüberprüfung
- Option auf Verlängerung (langfristig)

AUFGABENBESCHREIBUNG:

Perform a wide range of workplace related support activities such as:

·       receive and update incidents and requests through a call tracking tool

·       basic installs, moves and changes for desktop and laptops

·       install operating systems for PC's, onto a desktop and laptop

·       load an image onto a desktop and laptop

·       backup and restore data on client workplaces

·       load standard software applications such as MS Office or other scripted installs

·       install (unpack, connect to the NW & test) standard desktops, laptops, printers and peripherals

·       physically move client equipment

·       set up security, file access, and other administrative procedures associated with requests &  incidents

·       connect client equipment to network facilities

·       provide desk-side guidance as appropriate to the end users

·       affix an asset identifier tag to the Asset where required by the Customer and update the CMDB

·       monitor SLA of assigned activities

·       find faults with basic office environment IT related problems

·       identify the scope of incident or problem & provide operational & technical assistance to remedy

·       replace components in both desktops and laptops (e.g. hard drives, processors, fans etc.)

·       understand desktop and laptop installations and configuration

·       coordinate activities with service desk & provide Level 2/3 support to service desk &/or end users

·       Coordinate with third party

·       Perform remote control resolution using appropriate tools like SMS or SCCM

·       English language skill (able to receive instructions, provide updates and escalate if necessary)

MUST-HAVE-SKILLS:

- Englisch in Wort und Schrift

IHR GECO-ANSPRECHPARTNER FREUT SICH AUF IHRE KONTAKTAUFNAHME:

Sebastian Lindow

Telefon: 040/764007-37

[email protected]

Bei Interesse freue ich mich über die Zusendung Ihres aktuellen CVs inkl. Angabe zur Verfügbarkeit.

Projektdetails

  • Vertragsart:

    Contract

  • Berufserfahrung:

    Keine Angabe

Geforderte Qualifikationen

GECO Deutchland GmbH

  • Straße:

    Schellerdamm 16

  • Ort:

    21079 Hamburg, Deutschland