Vakante Jobangebote finden Sie unter Projekte.
Projektbeschreibung
We are looking for a Finance and Accounting person to help us with preparation of invoicing, managing contracts, open receivables for non-ASG countries worldwide.
In addition the person should support managing our CRM System, Sales processes and M&O (Finance)
The Sales Backoffice Team (SBO) manages contracts for license, maintenance and small services Agreements for the Business Unit of the client for Human Capital Management. This includes sales assistance, costing and contract setup request with different client's Teams, Billing requests with different Billing Teams, software delivery, Archiving of important documents, open receivables management as well as charge-out bookings. Furthermore contract template management, data maintenance and sales leadership support are handled with the Team
Tasks for Sales Program Specialist:
+open receivables (offene Posten)
+project management (Projektverwaltung)
+internal communication, coordination of different teams within the company (Interne Kommunikation, Abstimmung und Koordination der unterschiedlichen Stellen der Rechnungsstellung im Unternehmen)
+data maintenance in the CRM system (Pflege des CRM Systems)
+sales assistance (Unterstützung der Vertriebsmitarbeiter)
+cooperation with partner and customer (Zusammenarbeit mit Partner und Kunden)
+handling/esxcalation of customer requests (Bearbeitung/Eskalation von Kundenanfragen)
+Reporting (Berichtswesen)
+Assist Sales Back office in request invoices and credit notes, contract fulffillment, filing, creating offers (Unterstützung in der Auftragsbearbeitung)
Skills:
English (mandatory)
German (mandatory)
+commercial education (abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung) - P3
+ability to record, document (“Job Aids”) and follow processes involving distributed teams (Fähigkeit zur Dokumentation und Abwicklung von Prozesses in international verteilten Teams)
+ability to work autonomous and accurate (selbständige und sorgfältige Arbeitsweise) - P2
+ability to work service-orientated and to work in a team (Dienstleistungsbereitschaft und Teamfähigkeit) - P2
+knowledge in MS Office, Outlook, SAP-FI (Kenntnisse in MS Office, Outlook, SAP-FI) - P3
+knowledge in Sales Back Office (Erfahrungen im Vertriebsinnendienst) - P2
Location: Heidelberg.
Duration: 6 months+
Start: ASAP
Kontaktperson: Ekaterina Valkova
Email: [email protected]
Tel.: +49 89 54 55 82 18
Projektdetails
-
Einsatzort:
Heidelberg, Deutschland
-
Projektbeginn:
asap
-
Projektdauer:
6 MM (Verlängerung möglich)
- Vertragsart:
-
Berufserfahrung:
Keine Angabe
Geforderte Qualifikationen
-
Kategorie:
Sonstiges