Dieses Jobangebot ist archiviert und steht nicht mehr zur Verfügung.
Vakante Jobangebote finden Sie unter Projekte.

Professional Helpdesk Agent/Technician (m/f)

Eingestellt von Hays aus Mannheim, Universitätsstadt

Gesuchte Skills: Support, Ip, Tcp

Projektbeschreibung

REFERENZNUMMER:

310330/11

IHRE AUFGABEN:

-First point of contact for simple fault clearance or forwarding fault reports and operational messages to users
-Informing and supporting users in the event of system failures
-Localizing and eliminating error conditions in the areas of hardware, software
-Evaluating, allocating, installing and maintaining new hardware, software (operating system, standard software, applications) and communication components
-Instructing users how to handle the equipment
-Maintaining a technical inventory of all installed and stored hardware, software
-Accepting all kinds of queries and fault reports
-Moving and equipping workstations
-Initiating repairs and replacement of defective hardware

IHRE QUALIFIKATIONEN:

-Advanced work experience in 1st Level or deskside support in complex environments
-Good knowledge of Windows 7, Office 2010, Web Browsers Mac and iOS devices
-Know how working in Active Directory Environments
-Understanding of TCP/IP, DNS and other industry standard protocols
-German and English spoken and written skills
-ITIL foundation certificate is a plus

WEITERE QUALIFIKATIONEN:

Helpdesk/support

Projektdetails

  • Einsatzort:

    Basel, Schweiz

  • Projektbeginn:

    asap

  • Projektdauer:

    5 MM+

  • Vertragsart:

    Contract

  • Berufserfahrung:

    Keine Angabe

Geforderte Qualifikationen

  • Kategorie:

    IT Entwicklung, Sonstiges

  • Skills:

    support, ip, tcp

Hays

  • Straße:

    Willy-Brandt-Platz 1-3

  • Ort:

    68161 Mannheim, Universitätsstadt, Deutschland